FŐMENÜ


Széchenyi 2020

HATÁRTALANUL

Oklevél

Kattintson a képre a nagyításhoz:

 

Álláshirdetés 1.

Aktuális álláshirdetésünk megtekinthető a linkre kattintva:

ÁLLÁSHIRDETÉS

Álláshirdetés 2.

Óvodapedagógusi munkakör betöltésére kiírt álláshirdetésünk megtekinthető a linkre kattintva:

ÁLLÁSHIRDETÉS 2.

Szeptember 2-án megérkeztek a Csillag csoportba a legkisebbek, folyik a beszoktatás

Augusztusban, az előre megadott napokon, többen kihasználták az óvodai játszóterezés lehetőségét, az udvaron töltötték a délelőttöt, előzetes családlátogatáson is ismerkedtek az óvónénikkel, így már kölcsönösen nem voltak teljesen ismeretlenek egymás számára.

Az óvodába kerülés az első komolyabb elszakadás a családtól. Az elválás egyaránt megviseli a szülőket, a testvéreket és az óvodába kerülő gyermeket.

A gyermek általában a következőt érzi: félelem, bizonytalanság, magány, szorongás.

Ennek leküzdése, feloldása érdekében:

  • érvényesítettük a beszoktatásban a fokozatosság elvét;
  • a szülők határozottak, de megértőek gyermekükkel, ha tiltakozik az óvoda ellen;
  • soha nem hagyják az óvodában búcsú nélkül a gyermeküket;
  • kikérik az óvodapedagógusok véleményét és naponta tájékoztatás kapnak gyermekükről.

A szoros érzelmi kapcsolat kialakítása az óvodai dolgozók és a gyermekek között a beszoktatással kezdődik. Ennek nélkülözhetetlen elemei részünkről az empátia, a feltétel nélküliszeretet és elfogadás,valamint a gyermekek számára nyújtott pozitív élmények, vagyis az érzelmi biztonság kialakítása, a gyermekek részéről ennek elfogadása.

A beszoktatási idő hosszúságát és módját, (anyával, apával, nagyszülővel, testvérrel), az egyéni igényekhez igazítottuk, köszönjük, hogy éltek a lehetőséggel.

A beszoktatás résztvevői:

  • az óvoda munkatársai,
  • az óvodába kerülő és a már bent lévő gyermekek,
  • az új óvodások szülei, családja

A sikeres beszoktatás érdekében minden résztvevőhatékonyan együttműködött.

Eddigi közös sikereink:

  • az óvoda dolgozói elfogadták a gyermekeket (és szüleiket),
  • a gyermekek és szüleik elfogadták a közösen megbeszélt szabályokat,
  • a felmerülő problémákra konstruktív megoldás születik,
  • a gyermekek a csoportban tudják egymás nevét, többen a jelét is,
  • Az áhítat már most is szerves része a napirendnek. Jelenlegi célunk: egymás-, az óvoda-, a csoport megismerése az összetartozás élményének felismertetése. A beszoktatás idején különös figyelmet fordítunk arra, hogy minél rugalmasabb és alkalmazkodóbb hetirendet valósítsunk meg. Ismerik az asztali áldást.
  • keresik egymás társaságát, már együtt is játszanak,korrekt információ áramlás zajlik az érintettek között.
  • A gyermekek, egy-két kivétellel, már szívesen jönnek óvodába reggelente, napközben is nagyon ritkán fordul elő sírás, aktívak, tevékenyek, szívesen énekelnek, mondókáznak, tornáznak, gyurmáznak…

A képek a Csillag csoportosok mindennapi életét tükrözik, nagy örömünkre láthatóan jól érzik magukat nálunk.

„Nézzétek, én már láttam ilyen állatot! ... Ne nyúljatok hozzá, mert behúzza a szarvacskáját!”

„Csússzak, vagy inkább innen nézzem a barátomat?! Inkább figyelek!”

„Engem ez nem érdekel, úgy látom óvó néni fényképez …!”

„Olyan mintha otthon lennék…”

„Álom, álom édes álom….” „Nem egyedül alszom, így már nem is rossz óvodában lennem!”

Két letölthető videó (.mp4) a beszoktatásról:

VIDEO_1 -->

VIDEO_2 -->